Erasmus+ Beszámoló a 2023/2024-es tanév munkájáról


Erasmus+ Köznevelési partnerségi program (2023. október 1.-2024. november 30.)

A Keszthelyi Vajda János Gimnázium és a Liceo Scientifico Romita (Campobasso, Olaszország) Erasmus+ partnerségi együttműködési pályázatot nyújtott be az Európai Bizottsághoz 2023 tavaszán. A két gimnázium közös munkáját a program támogatta, így a 2023/2024-es tanévben elkezdődött a közös munka a két intézmény között. 

A projekt címe: Cultural heritage and city life in the 21th century (Kulturális örökség és városi élet a 21. században)

A projektben a két gimnázium diákjai feldolgozzák szűkebb környezetük kulturális örökségét, közösen foglalkoznak a két város és környékének földrajzi adottságaival, történelmével, gondolkoznak a 21. század kihívásairól és azokról a pozitív és negatív mintákról melyek körbeveszik őket szűkebb lakhelyükön. A program munkanyelv angol, a tanév során a diákok online formában és jelenléti formában is találkoznak egymással, hogy bemutassák elért eredményeiket.

A programhoz a 10.C, 11. C, 10. A és 11. A osztályból csatlakoztak diákok, akik a gimnáziumi feladataik mellett intenzíven dolgoztak a pályázathoz kapcsolódó feladatokon is. 

 

A 2023/2024-es tanévben a projekt legfontosabb állomásai a következők voltak:

2023. október: online találkozót szerveztünk az olasz és magyar diákoknak, ahol a két iskola Erasmus+ csoportja megismerkedett egymással és közösen megfogalmazták a tanév legfontosabb feladatait és céljait. Elkezdtük előkészíteni az első személyes találkozónkat is. 

2023. október: olasz diákok érkeztek Keszthelyre, ez volt a projekt első személyes találkozója. A két ország diákjai megismerkedtek Keszthely legfontosabb nevezetességeivel, felkeresték Keszthely és környékének természeti értékeit, kirándultak a Balaton-felvidéken és együtt megcsodálták a Balaton legszebb pontjait. A program során az olasz diákok óralátogatásokon vettek részt, megismerték a magyar iskolarendszert és a Vajda János Gimnáziumot közelebbről is. A személyes találkozó közös workshopokra, tanulásra, csoportmunkára is lehetőséget adott. Itt születtek meg a projekt első eredményei is: a diákok új digitális felületeket ismertek meg, csoportmunka keretében összevetették Keszthely és Campobasso előnyeit és hátrányait, foglalkoztak a fenntarthatóság kérdésével. A találkozó az ismerkedésen, a közös munkán kívül lehetőséget adott a magyar gasztronómia és néptánc megismerésére is. 

2024. január: a két gimnázium Erasmus+ csoportja januárban tartotta meg a második online találkozót. A diákok megosztották egymással az első három hónapban elvégzett munkát. Az olasz diákok Power Point bemutatót tartottak városukról, bemutattuk az első szakaszt lezáró érétkelő kérdőívet és egyeztettük a projekt következő feladatait: olaszországi diákcsere előkészítése, annak feladatai, Facebook oldal szerkesztésének felelősei, az olasz és magyar kérdőív Campobasso-ról és Keszthely-ről.

2024. március: a projekt második személyes találkozójára márciusban került sor Campobasso-ban. A diákok már barátként üdvözölték egymást, így könnyebb volt a közös munka és a téma feldolgozásának folytatása. Az iskolai, osztálytermi munkán túl kirándulások, vezetett séták, közös olasz ebéd bemutatóval gazdagította a programot. A város, a közös kulturális örökség témájának feldolgozása során a diákok megismerkedtek a smart city fogalmával, ötleteket gyűjtöttek a témában saját környezetük és lakóhelyük jövőjével kapcsolatban; a kirándulások során a magyar diákok számára új, a középkori történelmi belvárosok/óvárosok nehézségeivel, kihívásaival és a lehetséges válaszokkal ismerkedtek meg. A természeti szépségek, Molise tartomány és Campobasso járás adottságain kívül a diákok az antik város, a középkori város és a 21. századi élet kérdéseivel is foglalkoztak.

Címkék