Zöld hét - 2019. április 8-12.
Hétfőn egy Egészség délutánnal indítottunk, ahol több témában is a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvosi Karának medikusai tartottak különféle interaktív előadásokat.
- 7. és 8. osztályban: Egészséges táplálkozás, egészséges életmód
- 9.-és 10. osztályban: Alkohol, kábítószer, dohányzás prevenció
- 11. és 12. osztályban: Szexuális úton terjedő betegségek és az AIDS volt a kiemelt téma.
A medikusok előadásai lényegretörőek, érdekesek voltak a diákok számára.
Kedden filmvetítést tartottunk, melynek címe a következő volt: A víz szerepe az ember életében.
Szerdán Kisteleki Gergely solymász és Harris madarai, Réka, Kojot és Oszi látogattak el hozzánk egy interaktív bemutatóra. Élménybeszámolóval indított Gergő, ahol nem csak a jelenlevő gyönyörű madarairól tudhattunk meg érdekes információkat és történeteket. Ezután következett a röptetés az udvaron, melyet nem csak az ellátogatott diákjaink, hanem tanáraink is nagyon élveztek. Réka berepülte az iskolát a tetőtől a röplabdahálóig, miközben szárnyával a fejünket is „megsimogatta”.
Csütörtökön Dr. Vajda Gábor belgyógyász-endokrinológus szakorvos és Gyenesdiás körzeti orvosa volt a meghívott előadónk.
Előadásának témája korunk egyik fő táplálkozási problémája volt: Anorexia nervosa és bulimia nervosa.
A megjelent diákok és kollégák nagy érdeklődéssel hallgatták az igen élvezetes előadást. A végén kötetlen formában kis beszélgetések is kialakultak, bátran lehetett kérdezni a doktor úrtól.
Pénteken a hagyományos Zöld Heti vetélkedő zárta a sort, ahol minden osztályból 4 fős csapatok mérték össze tudásukat biológia – kémia- földrajz témában.
A 2019-es évet az UNESCO a periódusos rendszer évének nyilvánította, amelyet annak emlékére hirdetett meg az ENSZ-közgyűlés és az UNESCO, hogy Dmitrij Mengyelejev orosz kémikus 150 éve alkotta meg a kémiai elemek periódusos rendszerét.
Az itt kitűzött feladatok is ebben a témában készültek, emiatt most egy kicsit több kémia ismeretre volt szükség a feladatok megoldásainál.
Az első 2 feladat a periódusos rendszer ismeretét és a kísérletek végrehajtását és azok elemzését foglalta magába.
A következő 2 feladat a biológia és a kémia tantárgyat kapcsolta össze, ami egy keresztrejtvény megoldását és párosítási feladatot jelentett.
Ezután a földrajz és a kémia kapcsolata került előtérbe az országok nevei és a periódusos rendszer elmeinek összekapcsolása révén.
A vetélkedő nagyon jó hangulatban telt el, bár egyes feladatok kifogtak a tanulókon. A verseny eredménye itt látható, az első 3 helyezett csapat a tanévzárón fogja megkapni a megérdemelt jutalmát.